Alkoholis ir kalorijos

cutting-alcholic-weight-1

Įsivaizduokite, jūs laikotės dietos, atsisakote saldumynų ir liejate prakaitą sporto salėje. Jūsų didžiulėmis valios pastangomis didžiuojasi antra pusė, stebisi draugai, tačiau svoris nekrenta taip greit, kaip norėtųsi. O gal dėl to kaltas alkoholis?

Tikriausiai mes dažnai nesusimąstome, kad mūsų dieta gali sužlugti neatsispyrus išgerti kelių taurių vyno ar stiklelio degtinės. Nors alkoholis ne maistas, tačiau jame glūdinčios kalorijos mus storina net dvigubai labiau, nei daug angliavandenių turintis maistas. Viename grame alkoholio yra net apie 7 kalorijas. Pavyzdžiui, išgėrusios 100 gramų degtinės jūs gausite net 222 tuščias kalorijas. Taigi daug sveikiau šiuo atveju alkoholį pakeisti kokiu nors sveikesniu gėrimu.

Alkoholis yra tikras apetito stimuliatorius. Išgėrus alkoholio, darosi vis sunkiau atsisakyti angliavandenių turinčio maisto. Užkandžiavimas geriant alkoholį mums jau tapo tarsi įprasta norma. Užkandis prie alaus, kepinta duona, sūris, riešutai, traškučiai tik dvigubai pagausina jau ir taip didžiulę iš alkoholio gaunančią kalorijų masę. Daugelis iš šių užkandžių yra sūrūs ir sukelia papildomą troškulį, o tai skatina išgerti dar daugiau. Kad jūs nepadaugintumėte, patartina tarp kiekvienos alkoholio taurės išgerti po stiklinę vandens.

Jeigu jūsų laukia šventė, kurios metu planuojate šiek tiek išgerti, nepadarykite lemtingos klaidos – negerkite alkoholio, kada jūsų skrandis yra tuščias. Dauguma moterų, žinodamos, kad vakare gers alkoholio, visą dieną laikosi dietos tarsi saugodamos kalorijas alkoholiui. Jeigu jūs alkanas išgersite alkoholio, tai tik padidins tikimybę neatsilaikyti dvigubam persivalgymui ir pakenks jūsų skrandžiui. Patartina prieš geriant alkoholio suvalgyti sveikai paruoštą patiekalą, kuris jus apsaugotų nuo alkoholio ir maisto padauginimo. Kita išeitis - 30 minučių pasportuoti vietoj maisto atsisakymo prieš alkoholio vartojimą.

Taigi alkoholis ir dieta yra nesuderinami dalykai, nes kai jį vartojame, organizmas nustoja deginti riebalus ir pradeda skaidyti alkoholį. Tai griauna visus mūsų dietos planus ir stabdo svorio metimo procesą. Pažvelkite į žemiau pateikiamus duomenis, kiek ir kokiame gėrime yra alkoholio. Jūs patys galite pasiskaičiuoti ir pasvarstyti, kiek tuščių kalorijų galite gauti, išgėrus tam tikrą kiekį svaigiojo gėrimo. Taigi, kuo stipresnis gėrimas, tuo aukštesnė energetinė vertė.

Airiškas grietinėlės likeris, 100 gr. – 350 kcal.
Degtinė, 100 gr. – 222 kcal.
Džinas, 100 gr. – 222 kcal.
Saldusis šeris – 136 kcal.
Baltas vynas, 100 gr. – 74 kcal.
Šampanas, 100 gr. – 76 kcal.
Šviesus alus, 100 gr. – 40.3 kcal.
Tamsus alus, 100 gr. – 30 kcal.  

 

Prireikus pagalbos susisiekite su mumis bet kuriuo Jums patogiu būdu